هممه چیز ----------------------- Every thing

از هر در سخنی ...

این وبلاگ موضوع مشخصی نداره و هرچیزی که ذهن نویسنده رو مشغول کرده باشه و به نظرش موضوع خوبی باشه اینجا می نویسه.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۷ مهر ۹۵ ، ۲۲:۲۵ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

باگذشت زمان استفاده از اتومبیل ها رو به افزایش است. همه ی خودروها آلاینده هایی تولید می کنند که برای سلامتی مضر هستند این آلاینده ها از طریق دود اگزوز ماشین وارد هوا می شوند.

آلاینده های خروجی غالبا کربن،ذرات جامد،نیتروژن و هیدرو کربن های سوخته هستند که علاوه بر تهدید سلامتی باعث برخی آسیب های مغزی هم می شوند.

اما در این میان نقش خودرو فرسوده را نمی توان نادیده گرفت. این خودرو ها علاوه بر اینکه برای مجاری تنفسی انسان مضر هستند ،آسیب جدی ای به محیط زیست می زنند تا آنجا که هم هوا را آلوده می کنند و هم باعث گرم تر شدن آن می شوند.

یکی از روش های کنترل آلودگی هوا این است که این خودروها را از رده خارج و با خودروهای نو جایگزین کرد. این روش می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی بگذارد.

۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۴۳ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

محرم، ماه حرام، ماهی که همه لباس سیاه می پوشند. گریه و زاری، نوحه خوانی در بسیاری از مساجد و خیابان های شهر ها. قبلا محرم حال و هوای دیگری داشت. اما این روز ها احساس می کنم همه این عزاداری ها نمایشی بیش نیست. 

گریه های اجباری، یا شایدم چه معلوم از ته دل گریه می کنی. سینه زنی با اخرین لباس های مد روز و مو های انچنانی. وقتی در هنگام سینه زنی چشم چرانی میکنی. زنانی که چنان آرایش می کنند که قرار است به عروسی یا جشنی بروند. دنبال دسته عزاداری به راه می افتند. 

البته کم نیستند کسانی که با خلوص نیت و صادقانه در راه امام عزاداری می کنند. با عشق به امام حسین اشک خون از چشم هایشان جاری می شود. چشمشان فقط به خودشان است و اعمالشان را تحت نظر دارند که مبادا کار خطایی از خودشان سر بزند. 

به نظرم مهمترین و بهترین کاری که می توانیم در مقابل شهادت چنین شخصیت بزرگواری انجام دهیم، نماز خواندن است. بار ها شنیده ایم که امام حسین برای زنده نگه داشتن اسلام و نماز به شهادت رسید. نماز فریضه ای واجب است که خیلی از ما مسلمان ها از انجام آن سر باز می زنیم. کمی در خود بیندیشیم و به خود آییم. 

۲۱ مهر ۹۵ ، ۰۹:۴۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر


تلگرام، اینستاگرام، کلش و... . هزاران برنامه که ساعت ها وقتمون رو با اون ها هدر می کنیم. در حالی که هزاران مشکل و ایده در ذهنمون موج میزنه. برم استخر، مطالعه بکنم، ورزش بکنم، به کارهام برسم و... . 
گوشی های امروزی یا همون گوشی های هوشمند، در این زمونه در حد یک کامپیوتر هستند واسه خودشون. تو اینترنت بگرد، بازی بکن، با دوستانت چت بکن، فیلم ببین، موسیقی گوش بده، تحقیق بکن و هزار تا کار دیگه که الان به ذهنم نمی رسه. خود منم ساعت ها میشینم با گوشی مشعول میشم.
 کوچیکه، تو دست جا میشه، هرجا بخوای میتونی ببری و راحت استفاده کنی.  تلفن همراه، هم استفاده مفید داره هم مضر. ولی بایستی قبول کرد که ضررش بیشتر از فایده اش هست.
 به همین خاطر در اینترنت گشتم یه برنامه ای پیدا کردم. اسمش Break free هست. یه برنامه که نشون میده امروز چند بار قفل گوشی رو باز کردی، چند دقیقه با گوشی کار کردی و... . اگر خواستید برنامه رو دانلود بکنید، کافیه در بازار اسمش رو جست و جو کنید. همین. امیدوارم این برنامه واسه من و واسه تویی که این متن رو میخونی مفید باشه. 

۱۹ مهر ۹۵ ، ۰۹:۴۹ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر