هممه چیز ----------------------- Every thing

از هر در سخنی ...

این وبلاگ موضوع مشخصی نداره و هرچیزی که ذهن نویسنده رو مشغول کرده باشه و به نظرش موضوع خوبی باشه اینجا می نویسه.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

چگونه مطالعه کنیم؟

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۲۵ ب.ظ

(این متن ترجمه شده)

گفته میشه که هر کسی سبک متفاوت و خاص مطالعه داره. شاید روشی که مطالعه می کنی، بهترین روش مطالعه برای شما نباشه. چطور میشه فهمید؟ خیلی راحت: اگه نمره هایی که میگیری اون چیزی که خودت می خوای باشه نیست، پس احتمالا لازمه که روش مطالعه ات رو عوض کنی.

یه چیز دیگه:

"مطالعه" به معنی انجام "تکالیف مدرسه" نیست!

مطالعه شاید شامل انجام تکالیف باشه، اما چیز هایی دیگه ای رو هم در بر میگیره. ( پس اگه بگی من هیچ تکلیفی برای انجام دادن ندارم و به همین خاطر مطالعه نمی کنم، اشتباه کردی!)

در ادامه پیشنهاداتی را نوشتم که چه طوری بتونی کارآمد تر مطالعه کنی. با توجه به این که شیوه مطالعه هر کس متفاوته، ممکنه بعضی از این پیشنهادات واسه شما کارساز نباشه. ولی به هرحال از شما تمنا می کنم که از ان ها استفاده کنین. (بیشتر دانش آموزان موفق از آن ها استفاده می کنند.)

1- زمان را مدیریت کنید.

روزانه چه قدر باید مطالعه داشته باشیم؟ تحقیقات نشان داده که دانش آموزان به اندازه ای که باید و شاید مطالعه ندارند، پس چه مقدار مطالعه کافی است؟ اگه به طور تمام وقت مشغول مطالعه باشیم (یعنی شاغل نباشیم و کار دیگه ای نداشته باشیم.) مطالعات نشان داده که در حالت معمولی دانش آموزان باید هفته ای 55 ساعت مطالعه داشته باشند.

بیشتر دانش آموزان در روز های مدرسه (5 روز مدرسه می ریم) حدود 6 ساعت صرف کلاس های مدرسه می کنند. (هفته ای ساعت 30=6*5) پس هفته ای 30 ساعت صرف مدرسه می شود. (چه قدر باقی می مونه؟ ساعت 25=30-55) پس شما باید در یک هفته علاوه بر 30 ساعتی که در مدرسه مطالعه می کنید، باید 25 ساعت هم خودتان مطالعه کنید.

این 25 ساعت را باید در طول هفته پخش کنید. فرض کنید تصمیم گرفتیم از شنبه تا 4 شنبه مطالعه کنیم و روز های 5 شنبه و جمعه را تعطیل کنیم. اگه این 25 ساعت را در طی 5 روز تقسیم کنیم نتیجه می گیریم که هر روز باید 5 ساعت مطالعه داشته باشیم. (اگه به نظرتان 5 ساعت خیلی زیاد است، پس قسمتی از 25 ساعت را در روز های 5شنبه یا جمعه نیز می توانید مطالعه کنید.)

این مثالی از نوعی تنظیم زمان بندی بود. اگر شما شاغل هستید یا ساعات مدرسه کمتر است یا بیشتر، می توانید به دلخواه برنامه خودتان را تغییر دهید.

یک نمره ای رو برای خودتان هدف قرار دهید. اگه به هدفتان نرسیدید،  فعالیت های غیر مطالعه را حذف کنید. (به عنوان مجازات) و اگه به هدفتان رسیدید به عنوان جایزه، کاری را که دوست دارید انجام دهید.

 

2- یادداشت برداری در کلاس و باز نویسی آن ها در خانه

2-1. یادداشت نویسی

مطالعه در خانه با مطالعه یادداشت هایی که در کلاس نوشته اید آغاز می شود. هر معلمی سبک آموزش خاص خودش رو داره. بعضی فقط حرف می زنند، بعضی کار آزمایشگاهی انجام می دهند، بعضی با دانش آموزان گفت و گو می کنند و... . هر کدام به طریقی مطلب مورد نظر را به دانش آموز یاد می دهند. بنابراین هر کلاس درسی، تکنیک های یادداشت برداری متفاوتی خواهد داشت.

2-2. یادداشت های کامل بردارید.

 نکته کلیدی  یادداشت برداری در کلاس این است: تا می توانی هرچه قدر ممکن است یادداشت کن! این کار علت هایی داره:

1.    باعث میشه حواست به هر چی که در کلاس گفته میشه باشه. (مانع حواس پرتی میشه!)

2.    باعث میشه خوابت نبره! (قابل توجه اونایی که زنگ اول خوابشون میبره!)

3.    لازم نیست هر چیزی که گفته میشه رو تو ذهنت جا بدی. (به جاش رو کاغذ بنویس)

یه سوال. بهتره که روی یادداشت برداری تمرکز کنیم؟ یا بهتره که روی درک چیز های که یاد میگیریم تمرکز کنیم؟ 

من خودم شخصا ترجیح میدم یادداشت برداری کنم نه اینکه موضوع رو درک کنم! درک موضوع می تونه بعدا انجام بشه، وقتی که داری یادداشت هاتو مرور می کنی. ولی اگه یادداشت های ناقصی داشته باشی، سخت خواهد بود که اون موضوع رو درک کنی.

2-3. از مخفف ها و علامت های اختصاری استفاده کن.

یادداشت برداری کامل نیاز به این داره که سرعت نوشتن بالا باشه. استفاده از مخفف کلمه ها می تونه خیلی موثر باشه. (شاید خیلی از شما ها با این مخفف ها آشنا باشین. مخصوصا اونایی که اهل شبکه های مجازی هستن و چت زیاد می کنن.) حتی می تونین از حالت محاوره ای هم در یادداشت ها استفاده کنید.

2-4. تمیز بودن و خوش نویسی اهمیتی نداره.

یه نکته دیگه در مورد یادداشت برداری اینه که لازم نیست خیلی تمیز بنویسید. فقط کافیه یه جوری بنویسید که خودتون بتونید بخونید.

2-5. سوال بپرسید و پاسخ دهید.

اگه هنگام یادداشت نویسی سوالی یا چیزی به ذهنتون اومد، شما 2 انتخاب داری:

1.    می تونی سوالت رو توی کلاس بپرسی یا چیزی که به ذهنت اومد رو بگی.

2.    یا میتونی اون سوال یا موضوع رو یادداشت کنی.

پیشنهاد من اینه که دومی رو انجام بدین. ولی از اولی هم نباید غافل بود. یه علت این که بهتره سوالاتتون رو یادداشت کنین این هس که اون رو فراموش نمی کنین. اگه نشد بپرسین دفعه بعد از معلم دیگه ای یا دوستاتون هم می تونین سوالتون رو بپرسین.

می تونین از علامت هایی استفاده کنین تا نظر یا سوالات خودتون رو از بقیه یادداشت جدا کنین. مثلا من خودم از علامت براکت استفاده می کنم. [ این دوتا براکت هستن ]

در ضمن اگه سوالی داشتین، مخصوصا در مورد واضح و مشخص کردن موضوعی که بهش شک دارین، حتما بپرسین!

از پرسیدن خجالت نکشید. خیلی از دانش آموزان سوالاتی در ذهنشون دارند که خجالت می کشند بپرسند.

2-6. یادداشت هاتون رو تو خونه کپی کنید.

مرور نه ها! کپی! البته باید اون ها رو مرور کنین ها ولی خود مرور به تنهایی پاسخ گو نیست. علتش این هس که مطالعه باید فعال باشه! اگه یادداشت هارو بازنویسی نکنین و فقط مرور کنین وسطای مرور خوابتون میبره یا خیال پردازی میکنین.. ( میگی نه؟ امتحان کن!)

معمولا یادداشت ها ناقص و خط خطی هستند. خواندن این متن ها کمکی نمی کنه. چون پس از چند ماه و هفته احتمالا اونا خیلی ناخوانا وغیر قابل درک باشن. درنهایت، اگر یادداشت ها را مطالعه فعال نکنید (بنویسید)، یادداشت هاتون نامرتب می شن.

برای هر کلاس درس یک دفتر یادداشت متفاوت داشته باشید. (پیشنهاد من کلاسور هس. یا هر چیز دیگه ای که کاغذاش جا به جا میشن.) یادداشت های نامرتبی که در کلاس می نویسید رو در خانه در دفتر مخصوص به خودش بنویسید. این کار علاوه بر اینکه نوشته هاتون رو مرتب می کنه، باعث می شه که یادداشت هاتون رو به بهترین حالت ممکن مطالعه بکنین!

اگه حین مطالعه یادداشت ها هم سوالی به ذهنتون اومد، یادداشت کنید و از معلم یا دوستاتون بپرسید.

2-7. از یادداشت برداری دیجیتالی خودداری کنید.

یادداشت ها رو در گوشی، کامپیوتر، لپ تاپ، تب لت یا هر وسیله الکترونیکی دیگری ننویسید. مگر اینکه تایپ شما خیلی خیلی سریع باشد. علاوه بر این صدای آن ها نیز ممکن است باعث اذیت دیگران شود. و کپی کردن یادداشت در این صورت دیگر مفهومی نخواهد داشت. در کلاس تمام وسایل الکترونیکی را قطع کنید.

2-8. به جزوه معلم متکی نباشید.

بعضی معلم ها جزوه هایی را نوشته و به دانش آموزان پیشنهاد می کنند. جزوه می تواند موثر باشد اما شما نباید به جزوه وابسته باشید. اگر شما تنها آن هارا ممطالعه می کنید و بعد کنار می گذارید، پس بی فایده اند. آن هارو بازنویسی کنید! بهتر از اون: نکاتی را که در جزوه معلم گفته شده و در یادداشت های شما وجود ندارد به آن اضافه کنید. (شاید چیز هایی در جزوه باشه که در کلاس گفته نشده یا شاید چیز هایی شما نوشته باشید که در جزوه گفته نشده)

3. موضوعات و درس های سخت رو اول بخون + مطالعه در مکانی آرام

اول موضوعات سخت رو بخون. هر روز اول سراغ درس های سخت برو که نیاز به انرژی و هوشیاری بیشتری دارند. موضوعات راحت یا آسان رو بعد از اون مطالعه کن.

در محیطی آرام مطالعه کن، با حواس پرتی های حداقل. هنگام مطالعه از تلویزیون و موسیقی گوش کردن فاصله بگیرید.

 

چه زمانی مطالعه کنیم؟ یا تکالیفمان را انجام دهیم؟

خیلی ها تکالیفشون رو می ذارن واسه دقیقه آخر. (البته باید بین مدرسه و شروع مطالعه در خانه کمی فاصله باشه تا استراحت کنیم. ) به 2 علت باید هر چه زودتر تکالیف رو انجام داد:

1.    آگاهی و هوشیاری شما در طول روز بیشتر هس و اگه کار رو به شب منتقل کنین می بینین که خوابتون میاد و اونجور که باید نمی تونین مطالعه کنین.

2.    وقتی مطالعه رو به یه وقت دیگه محول می کنین ، کار های غیر ضروری انجام میدین که بعدا حسرت می خورین چرا من به جای اون درسامو نخوندم.

 

4.  متن را آرام و فعال مطالعه کنید، قبل و بعد از کلاس

 

4-1. به طور فعال مطالعه کنید، نه از روی بی ارادگی

منظور از "متن" هرچیزی است که شما باید بخوانید. ممکن است متن کتاب باشد، یک شعر، یک نوشته تخیلی، یک نوشته از مجله یا روزنامه یا حتی یادداشت های کلاسی.

به هیچ وجه نباید با سستی و بی میلی مطالعه کرد. این یعنی روی متنی که می خوانید فکر کنید و تنها به خواندن آن اکتفا نکنید. اگر بدون تفکر بخوانید حتما خوابتان خواهد برد و به تدریج چشمانتان بسته خواهد شد. پس باید مطالعه ای فعال و پویا داشته باشید. باید متن را به سطح پایین تری برای خودتان ترجمه کنید، به گونه ای که گویی با کتاب حرف می زنید.

4-2. به آرامی مطالعه کنید.

یک حقیقت غیرقابل انکار: در جست و جوی دانش، هرچه آرام تر پیش بروی بهتر است. (از جیمز گلیک)

اولین قدم برای داشتن مطالعه ای فعال خواندن آ – ر – ا – م است. یک الگوریتم ساده برای مطالعه ساده و فعال و آرام هر موضوعی:

"شروع کن

به آرامی بخوان.

اگر موضوع را نمی فهمی، موضوع قبلی را بخوان. به آرامی.

سپس جمله ای را که نفهمیده بودی را مجددا بخوان. به آرامی.

اگر هنوز موضوع را درک نمی کنی، از یک دوستت بپرس تا موضوع را توضیح دهد.

اگر هنوز هم موضوع را به درستی درک نکرده ای، از معلمت بپرس تا توضیح دهد.

اگر هنوز هم موضوع را درک نکرده ای، از من بپرس.

اگر هنوز هم درک نکرده ای، یک صفحه در مورد آن بنویس."

با این پروسه شما حتما موضوع را درک خواهید کرد. اگر در هر یک از این مراحل مضوع را درک کردید نیازی به انجام مراحل بعدی نیست. فواید این روش:

1-   باعث می شود به طور فعالانه در مورد هر جمله فکر کنید.

2-   سرعت شما را کم می کند، تا بتوانید هر جمله ای را که درک نمی کنید به درستی بخوانید.

3-   متوجه می شوید که مشکل شما دقیقا در کجای متن است و می توانید آن را حل کنید.

4-   باعث می شود که ارتباطات خود را با دوستان و معلمانتان افزایش دهید!

 

4-3. قسمت های مهم متن را هایلایت (پررنگ) کنید.

راه های دیگری هم برای داشتن مطالعه فعال وجود دارد. بیشتر شما با ماژیک های هایلایت آشنا هستید (معمولا دارای رنگ سبز) هایلایت کردن بخش های مهم یا جالب متن یکی از روش های داشتن مطالعه فعال است. راه های متفاوتی برای انجام این کار وجود دارد. لدترین روش این است که از ماژیک های رنگی استفاده کنید. (که بیشتر دارای رنگ سبز و زرد هستند.) مشکل این روش این است که به نظر شما هر جمله ای مهم و جالب خواهد بود. در نتیجه هر صفحه به رنگ زرد یا سبز خواهد بود. J این کار نه تنها ما را به هدفمان نمی رساند، بلکه باعث بی نظمی و شلوغ شدن صفحه و ذهن ما هم می شود.

یک روش دیگر این است که با مداد یا خودکار زیر متن های مهم و جالب خط بکشید. مثل این.  در این روش هم احتمالا زیر هر کلمه ای در صفحه خط خواهید کشید. و باز هم باعث بی نظمی و شلوغی صفحه و ذهن شما خواهد شد. J

پیشنهاد من این است که می توانید به جای این موارد می توانید از براکت استفاده کنید (یا هر علامت دیگه ای که خودتون میخواین) ]مثلا من این متن رو با براکت شروع و تموم کردم.[ با این روش حداقل صفحات کتاب رو خراب نمی کنین. علاوه بر این هنگام مطالعه مجدد صفحه می توانید زیر مطالب مهم خط بکشید تا مطالعه شما همچنان فعال باقی بماند.

4-4. یادداشت هایی را در حاشیه صفحات بنویسید.

اگر کتاب متعلق به خود شما است می توانید در بخش های سفیدی که در صفحات وجود دارد نکاتی را بنویسید تا دفعه بعد با خواندن آن نکات کلیات مطلب را متوجه شوید.

این روش باعث می شود تا بر روی کتاب تسلط داشته باشید و موقع جست و جوی موضوعی به راحتی آن را پیدا کنید.

4-5. یک دفتر به همراه داشته باشید.

هایلایت کردن معایبی دارد که در بالا اشاره کردیم و علاوه بر این در هر کتابی حاشیه های آن برای نکته نویسی ممکن است کافی نباشد. بهترین روش برای داشتن مطالعه فعال به همراه داشتن یک دفتر است. به جای خط خطی کردن کتاب، کلمه به کلمه کتاب را در دفتر بنویسید. دقت داشته باشیسد که دفتر را فهرست بندی کنید و شماره صفحات را نیز بنویسید. نظر خودتان درباره هر جمله را نیز میتوانید بنویسید. (من خودم متن را با خودکار و نظر خودم را با مداد می نویسم.)

از این متون می توانید بعدا در هنگام ازمون و ... نیز استفاده کنید.

4-6. ادبیات را بار اول سریع و تند بخوانید.

فعال و آرام خواندن استثناهایی دارد. اگر متن شما ادبی است،(داستان، رمان، نمایش نامه، شعر یا ...) بهتر است که متن را به یکباره و بدون توقف بخوانیم. درست مثل مواقعی که چیزی را برای سرگرمی مطالعه می کنید. (بعضی کتاب ها صدا نیز دارند که بهتر است صدا را باز کنید و همگام با خواندن آن شما نیز از روی کتاب کلمات را بخوانید. بیشتر کتاب های داستان انگلیسی صدا دارند.) در بار دوم می توانید متن را آرام و با دقت بیشتر بخوانید.

4-7. قبل و بعد از کلاس مطالعه کنید.

بهتر است یک متن را حداقل 2 بار بخوانیم. قبل از کلاس متنی را که موضوع در مورد آن است را خیلی سریع مطالعه کنید تا بر روی موضوع تسلط داشته باشید و کلیات آن را متوجه شوید.

بعد از کلاس متن را به آرامی و به طور فعال مطالعه کنید.

 

5. تکالیفتان را انجام دهید.

دروس علمی و ریاضی و کلاس های زبان های خارجی اغلب تمرین هایی برای انجام دادن دارند. پیشنهاد من این است که فقط تکالیف را انجام ندهید. ابتدا جواب را در چرک نویس (یه تیکه کاغذ بلا مصرف) بنویسید، سپس جواب آن را جک کنید. اگر درست بود جواب را مرتب و تمیز در کتاب یا دفتر خود بنویسید. در صورتی که جواب را استباه نوشته اید بررسی کنید و اشکال خود را پیدا کنید و دلیل انجام آن را به خودتان بگویید. دقت کنید که فقط پاسخ سوال را ننویسید. مشکل خود و راه حل کامل را که نشان می دهد چگونه به جواب رسیده اید را بنویسید.

 

6. برای آمتحانات مطالعه کنید.

6-1. برای امتحانات مطالعه نکنید!

چی؟

درسته: شما فقط نباید برای امتحانات مطالعه بکنید. و امتحانات نباید دلیلی برای مطالعه شما باشند.

شما باید مطالعه کنید برای یادگیری و درک و فهم مفاهیم

ولی اگر می خواهید برای امتحانات مطالعه کنید، به چند پیشنهاد زیر توجه کنید:

6-2. زمانتان را مدیریت کنید.

اولین قانون این هس: زیاد سروصدا نکن! (آروم باش)

در این مورد قبلا هم صحبت کردیم. اهمیت آن در دوران امتحان نیز بیشتر می شود.

مطالعه را یک هفته قبل از امتحانات شروع کنید. هر روز حداقل یک ساعت را به مطالعه موضوع امتحان اختصاص دهید. (مطابق روش هایی که در بالا گفته شد)

روز قبل از ازمون را کلا به مطالعه امتحان اختصاص دهید. اگر دو امتحان در یک روز داشتید، نصف روز یکی و نصف دیگر روز را به دیگری اختصاص دهید.)

در امتحانات ترم اول و دوم سعی کنید نهایت مطالعه را داشته باشید. وسوسه نشوید که در اوقات آزاد در دوران امتحانات کاری به جز مظالعه انجام دهید. (اگر به استراحت نیاز دارید، آن را بعد از این که امتحان را خواندید انجام دهید.)

فرض کنید دو روز قبل از امتحان اول فرصت دارید. و دو روز هم برای ازمون دوم فرصت دارید و ... . پس شاید بهتر باشد زمانتان مطابق جدول زیر تقسیم بندی کنید.

روز

قسمت روز

چه کار کنم

روز 1

صبح

مطالعه برای آزمون 1

 

بعد از ظهر

مطالعه برای آزمون 2

 

شب

مطالعه برای آزمون 3

روز 2

صبح

مطالعه برای آزمون 1

 

بعد از ظهر

مطالعه برای آزمون 2 یا 3 (یا هردو)

 

شب

مطالعه برای آزمون 1

روز 3

صبح

مطالعه برای آزمون 1

 

بعد از ظهر

آزمون 1

 

شب

مطالعه برای آزمون 2

روز 4

صبح

مطالعه برای آزمون 3

 

بعد از ظهر

مطالعه برای آزمون 2

 

شب

مطالعه برای آزمون 3

روز 5

صبح

مطالعه برای آزمون 2

 

بعد از ظهر

آزمون 2

 

شب

مطالعه برای آزمون 3

روز 6

 

ازمون 3

 

علاوه بر این بهتر است که مطالعه تان پخش کنید نه اینکه مطالعه آزمون ها را در هم قاطی کنید. (اون وقت ذهنتون به هم میریزه) این روش شاید کمی عجیب به نظر بیاید ولی باعث پایداری در حفظ و به یاد داشتن مطالب می شود.

6-3. چگونه مطالعه نکنیم.

باور کنید یا نه هنگام مطالعه دوباره متن کتاب برای امتحان منفعت و سود ناچیزی دارد. بسیاری از دانش آموزان متوجه این موضوع نمی شوند. چون هنگامی که کتاب را بازخوانی می کنند تصوری اشتباه در این مورد دارند.

یک روش مطالعه که بهتر از بازخوانی کتاب است روش "خواندن – حفظ و از بر کردن – مرور کردن" است. متن را بخوان. کتاب را کنار بگذار و تمامی هرچه را که در ذهنت باقی مانده با صدای بلند بگو. سپس برای بار دوم کتاب را بخوان.

از همه مهم تر بهتر یاد میگیرید و برای آزمون های بعدی نیز آماده تر می شوید.

6-4. فلش کارت درست کنید.

هرچند فلش کارت های آماده نیز از شرکت های انتشاراتی مختلف در مغازه ها موجود است ولی درست کردن آن باعث حفظ کردن بهتر موضوع می شود. در یک سمت کارت سوال یا هرچیزی را که نیاز به پاسخ دارد را می نویسید و در پشت آن جواب آن را. به سوال پاسخ میدهیم. و جواب ان را چک می کنیم. به همین ترتیب مرور می کنیم. سعی نکنید که پشت صفحه را از جلو ببینید. (در این صورت انگار سر خودتان کلاه می گذارید!) تحقیقات نشان داده کسانی که اشتباه می کنند بهتر از کسانی که همواره درست جواب می دهند یاد میگیرند. پس نگران اشتباه کردن نباشید.

6-5. وقتی خاطر جمع و مطمئن هستید مطالعه نکنید.

از کجا بفهمیم به اندازه کافی مطالعه کرده ایم؟ تا وقتی که از درس خواندن خسته بشویم. جواب سوال این نیست! شما هنگامی به اندازه کافی مطالعه کرده اید که به خودتان مطمئن باشید و حس کنید که برای هر چه در امتحان خواهد آمد آماده هستید.

احتمالا الان دارید از خودتون می پرسید واقعا لازمه که همه این کار ها رو بکنم؟ به نظر میاد خیلی کار های وحشتناکی هس که انجام داد. خب، شما مجبور نیستین که همه این کار هارو در دفعه اول انجام بدین. چند مورد از موارد گفته شده رو امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک برای شما موثر می باشد. ولی در کل هیچ راه سریع و آسانی برای مطالعه وجود ندارد. (چون مطالعه فرایندی زمان بر است!) مطالعه کار سختی هس و وقت زیاد می خواهد.

پس آیا شما باید همه این کار ها را انجام دهید؟ بله (اگر می خواهید واقعا یاد بگیرید و نمرات خوبی داشته باشید.)

 

منابع:

Adams, Dennis (2006), "Wireless Laptops in the Classroom (and the Sesame Street Syndrome)"Communications of the ACM 49(9; September): 25-27.

Belluck, Pam (2011), "Take a Test to Really Learn, Research Suggests"New York Times(21 January): A14.

Callender, Aimee A.; & McDaniel, Mark A. (2009), "The Limited Benefits of Rereading Educational Texts", Contemporary Educational Psychology 34: 30–41.

Claxton, Charles S., & Murrell, Patricia H. (1987), Learning Styles: Implications for Improving Educational PracticesASHE-ERIC Higher Education Report No. 4 (Washington, DC: Association for the Study of Higher Education).

Glenn, David (2010, January 8), "Customized Teaching Fails a Test"Chronicle of Higher Education: A1, A7–A8.

  • Published online as "Matching Teaching Style to Learning Style May Not Help Students" (15 December 2009).

  • Also see:
    "An Assortment of Learning Styles"Chronicle of Higher Education (8 January 2010): A8; published online 15 December 2009.

Holland, John L. (1966), The Psychology of Vocational Choice (Waltham, MA: Ginn & Co.)

Karpicke, Jeffrey D.; Butler, Andrew C.; & Roediger III, Henry L. (2009), "Metacognitive Strategie in Student learning: Do Students practise Retrieval When They Study on Their Own?", Memory 17(4): 471–479.

Kolb, David A. (1984), Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development (Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall).

McDaniel, Mark A.; Howard, Daniel C.; & Einstein, Gilles O. (2009), "The Read-Recite-Review Study Strategy: Effective and Portable", Psychological Science 20(4): 516–522.

Pashler, Harold; McDaniel, Mark; Rohrer, Doug; & Bjork, Robert (2009), "Learning Styles: Concepts and Evidence"Psychological Science in the Public Interest 9(3): 105–119.

Sternberg, Robert J. (1999), Thinking Styles (Cambridge, UK: Cambridge University Press).

Swerdlow, Joel L. (1999, August), "The Power of Writing", National Geographic 196(2): 110-133, 136. 


Text copyright © 1999–2016 by William J. Rapaport 
Cartoon links and screen-captures appear here for your enjoyment and are not meant to infringe on any copyrights held by the creators.
For more information on any cartoon, click on it, or contact me. 

(rapaport@buffalo.edu
http://www.cse.buffalo.edu/~rapaport/howtostudy.html-20160307

نظرات  (۳)

Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It really useful & it helped me out much.
I hope to give something back and aid others like you aided me.
Heʏ There. I discovered your weblog the usage of msn. This is a verу smartly written article.
I will be sure to bookmaгk it and return to read more of үour useful information. Thanks for the post.
Ӏ will certaіnly ϲomeback.

مطالب عالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">