هممه چیز ----------------------- Every thing

از هر در سخنی ...

این وبلاگ موضوع مشخصی نداره و هرچیزی که ذهن نویسنده رو مشغول کرده باشه و به نظرش موضوع خوبی باشه اینجا می نویسه.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

30 برنامه کاربردی که باید نصب کرد

يكشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۲۱ ب.ظ

امروزه استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت و ... برای اکثر مردم چیزی عادی شده یا حتی می شه گفت جزئی جدایی ناپذیر از زندگی خیلی از ماها. خوب یا بد ما ساعت ها در روز خیره به صفحه درخشان این دستگاه ها می شیم. در ادامه 30 برنامه یا اپلیکیشن که برای من مفید بودن و رو زندگیم اثر گذاشتن رو معرفی می کنم. توجه کنید که اکثر این برنامه ها محیطی انگلیسی دارند و کمی آشنایی با زبان انگلیسی می تونه در استفاده از اون ها به شما کمک خیلی زیادی بکنه. با ما همراه باشید. J

1.    GlassWire

این برنامه واسه آدمایی که می خوان بدونند اینترنتشون دقیقا توسط چه برنامه‌ای مصرف می شه و حجم اینترنتشون کجا میره خیلی می تونه مفید باشه. این برنامه با جمع آوری اطلاعات اینترنت مصرفی شما با استفاده از نمودارها و رتبه بندی برنامه ها مصرف دقیقه‌ای، ساعتی، روزانه‌ یا حتی ماهانه، مقدار مصرف دستگاه شما از اینترنت رو به شما نشون میده. بالاخره می تونید بفهمید که چه برنامه‌ای داره اینترنت شما رو تموم کنه. مثلا من فهمیدم که بیشتر حجم اینترنتم صرف گشت و گذار در اینستاگرام میشه.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ویندوز


2.    Duolingo

این برنامه برای دوست داران یادگیری زبان خارجی به احتمال زیاد آشنا هست. با استفاده از این برنامه می تونید زبان های مختلفی رو یاد بگیرید. از چینی و آلمانی و اسپانیایی و فرانسوی و روسی و ... گرفته تا بعضی زبان های فراساخته مثل کلینگان و والریان. نکته قابل توجه اینه که این برنامه زبان های دیگر رو از طریق زبان انگلیسی یاد میده و نکته دیگر این که برای استفاده از برنامه به اتصال اینترنت نیاز دارید. من با استفاده از این برنامه دارم زبان اسپانیایی رو یاد می گیرم.

دانلود برای اندروید

دانلود برای آی او اس

دانلود برای ویندوزفون


3.    Google Podcasts

به دنیای پادکست ها خوش اومدید! پادکست چیه؟ میشه گفت فایل های صوتی هستند درباره موضوعات مختلف. از اخبار روز گرفته تا گفت و گو درباره مباحث مختلف و داستان های صوتی و ... . از طریق این برنامه میتونید تعدادی از پادکست ها را دانلود کنید و بعدا وقتی به اینترنت دسترسی ندارید گوش بدید. مشابه این برنامه در اینترنت زیاد هست. در ضمن با گوش کردن به پادکست های انگلیسی می تونید مهارت های شنیداری تون رو هم تقویت بکنید. البته پادکست های به زبان فارسی هم درون برنامه موجود هست. پادکست مورد علاقه من Dear Suagrs هست که درباره مسائل مختلف اجتماعی بحث می کنند.

دانلود برای اندروید


4.    Birthdays

شده تاحالا بخواید دوستان یا فامیلاتون رو سورپرایز بکنید و روز تولدشون رو بهشون تبریک بگید؟ با این برنامه ساده می تونید تاریخ تولد دوستان، آشنایان خودتون رو ثبت بکنید. برنامه های مشابه این خیلی زیاد هست. این برنامه روز های تولد دوستانتون رو بهتون میگه. حتما امتحان کنید، مطمئن باشید خیلی از دوستانتون خوشحال میشن. دیدم که میگم. J

دانلود برای اندروید


5.    ADM

یه برنامه‌ی فوق العاده کاربردی. IDMیادتونه؟ درسته همون برنامه ای که باهاش در ویندوز فایل های دانلودی رو لیست میکنیم تا دانلود بشه. با استفاده از این برنامه می تونید فایل هایی که باید دانلود بکنید رو لیست بکنید. ساعات شروع دانلود و پایان دانلود رو مشخص بکنید تا دانلود در آن ساعات انجام شود و ... .

دانلود برای اندروید


6.    Tandem

این برنامه یه شبکه اجتماعی هست برای افرادی که علاقه دارند با آدم های متنوع از کشور های مختلف در ارتباط باشند و از طریق چت، تماس صوتی یا حتی تصویری مهارت های زبانی و محاوره ای بهتری داشته باشند. در ضمن این برنامه از بهترین برنامه های سال هم در گوگل پلی انتخاب شد.

دانلود برای آندروید


7.    Musixmatch

شاید شما هم مثل من دوست دارید وقتی به یه آهنگی گوش می کنید متن ترانه رو هم ببینید. یک از ساده ترین راه ها اینه که با گوگل متن آهنگ رو پیدا کنید. این برنامه دیدن متن آهنگ رو راحت تر هم می کنه. فقط کافیه این برنامه رو نصب بکنید و عضو بشید و اطلاعات( تگ های) موسیقی درست باشه. برنامه به طور اتوماتیک وقتی نام آهنگ و خواننده رو از روی تگ های فایل پخش شده تشخیص داد متن آهنگ رو میاره و همزمان با پخش موسیقی متن موسیقی رو به جلو میبره. علاوه بر این اکثرا متن آهنگ با ترجمه اون همراه است.

دانلود برای آندروید


8.    Ubhind

اعتیاد به گوشی موضوعی هست که اکثر مارو درگیر خودش کرده. واسه این که بدونیم به تلفن همراه اعتیاد داریم یا نه اول باید بفهمیم که هر روز چند ساعت به صفحه گوشی خیره می شیم. این برنامه ساعات استفاده کل از گوشی و به تفکیک برنامه ها نشون میده. علاوه براین مصرف اینترنت رو هم محاسبه می کنه و نشون میده که چه برنامه ای چقدر اینترنت مصرف کرده.

دانلود برای اندروید


9.    Elevate

با استفاده از این برنامه مهارت های ریاضی، نوشتن، خواندن، شنیدن و حرف زدن رو تمرین بکنید. علاوه بر این به تقویت حافظه هم کمک می کنه. این برنامه بازی های مختلفی رو داره که با استفاده از اون ها می تونید مهارت های گفته شده رو تقویت بکنید. حداکثر روزی 15 دقیقه از وقتتون رو می گیره تا با این برنامه کار کنید ولی می تونم بگم که واقعا ذهنتون رو به چالش می کشه و در زمینه های مختلفی به تقویت شما کمک می کنه.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس

 

10.    TED

فکر نکنم کسی باشه که با سخنرانی های تد آشنایی نداشته باشه. سخنرانی هایی درباره موضوعات مختلفی که ذهن اکثر ماهارو درگیر خودش می کنه. از هوش مصنوعی گرفته تا خیلی از مباحث اجتماعی مختلف. با کمک این برنامه می تونید از آخرین سخنرانی ها خبردار بشید و تماشا کنید. من به شخصه ترجیح می دم اول صبح یکی از سخنرانی های تد رو نگاه کنم.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس


11. Private Diary

امروزه از گوشی به عنوان ساعت، دفترچه یادداشت، امپی تری پلیر و ... استفاده می شه. این برنامه نوعی دفترچه خاطرات هست. می تونید هرچیزی که خواستید در این برنامه یادداشت بکنید. من ترجیح می دم که هرشب قبل از خواب مهمترین اتفاقات روزی که گذشت رو در این برنامه یادداشت بکنم. هم نگرش انسان رو مثبت می کنه، هم باعث می شه در گذراندن اوقات بیشتر دقت بکنید و هم وقتتون رو صرف کارهایی بکنید که بازدهی بیشتری دارند.

دانلود برای اندروید


12. ES File Explorer

برنامه های مدیریت فایل مختلفی وجود دارند. خیلی ها با برنامه خود گوشی راحت هستن ولی من این برنامه رو ترجیح میدم. چرا؟ چون گزینه های بیشتری داره و امکانات و انتخاب های بیشتری به شما میده و به عبارت دیگر دست شما تو این برنامه بازتره.

دانلود برای اندروید


13. Lingbe

با استفاده از این برنامه می تونید به زبانی که می خواهید یاد بگیرید با بقیه مردم دنیا حرف بزنید و در عوض به دیگران کمک می کنید تا زبانی که شما بلد هستید رو با آن ها تمرین بکنید. به همین خاطر اگه دایره لغاتتون خوبه و گرامر هم خوب بلدید اما تنها مشکلتون مکالمه هست، این برنامه می تونه کمک خیلی زیادی به شما بکنه. این برنامه برای من خیلی مفید بوده. با فرهنگ های مختلفی اشنا شدم. متوجه شدم با این که مردم کشورهای مختلف تفاوت های خیلی زیادی با هم دارند با این وجود بیشتر از اونی که فکر بکنیم به هم دیگه نزدیکیم.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس


14. Shazam

گاهی آهنگ هایی رو می شنویم که خیلی دوستشون داریم اما نه اسم خواننده رو می دونیم و نه اسم اهنگ رو. حتی گاهی نمیدونم خواننده داره چی میگه. چجوری قراره این اهنگ رو پیدا کنیم؟ اینجاست که این برنامه به درد می خوره. این برنامه به اهنگی که می خواید پیدا کنید گوش می کنه و بعد از پیدا کردن اهنگ مشخصات اونو میاره.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس


15.  Remember The Milk

برنامه های زیادی برای مدیریت کارها وجود داره. برنامه های زیادی هستند که برای تهیه لیست انجام کار (to do list) می شه ازشون استفاده کرد. من این برنامه رو ترجیح می دم، چون امکانات بیشتری داره و انعطاف بیشتری داره. با این برنامه می تونید کارهای روزانه تون رو اولویت بندی بکنید، اگه نتونستید امروز به کاری برسید اونو به فردا موکول کنید، یا حتی می تونید برخی کارهارو به دوستاتون که از برنامه استفاده می کنند بسپارید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس


16.  Math Tricks

یه بازی ساده و سرگرم کننده و در عین حال آموزنده. یاد بگیرید که چطوری به طور ذهنی تقریبا همه اعداد رو ضرب، تقسیم، جمع و کسر کنید. اگه ریاضی تون ضعیفه و قصد تقویتش رو دارید این برنامه رو از دست ندید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس


17.    Zedge

در این برنامه می تونید تصاویر پس زمینه، زنگ های آهنگ گوشی، زنگ های هشدار مختلفی رو پیدا بکنید و ازشون استفاده بکنید. دسته بندی این موارد هم به خوبی در این برنامه انجام شده و واسه هر سلیقه ای می شه مدیا پیدا کرد.

دانلود برای اندروید


18. vMoneyTracker-Pro

یه برنامه خوب برای مدیریت پول. کافیه کمی وقت بذارید و مخارج و درامد روزانتون رو در این برنامه ثبت بکنید. متوجه می شید که پولتون رو کجاها خرج می کنید. برای این که بتونید پولتون رو مدیریت بکنید قدم اول اندازه گیری مخارج و درامدتونه. با ثبت مخارج و درامدتون می تونید بفهمید که چقدر از درامدتون صرف چه هزینه هایی می شه. اونوقت می تونید هزینه هایی که به نظرتون اضافه هستند رو حذف بکنید وبه جاش پس اندازتون رو افزایش بدید. برنامه های مدیریت پول زیاد هستند. یه سرچ کنید همشون رو پیدا می کنید. این برنامه انگلیسی هست به همین خاطر برای برخی استفاده از این برنامه ممکنه سخت باشه. برنامه های مشابه این برنامه با منوی فارسی هم زیاد هست. برای استفاده از نسخه اصلی برنامه باید مبلغی رو پرداخت بکنید.

دانلود برای اندروید


19. Wikivajeh

یه دیکشنری مناسب که از انگلیسی به فارسی و برعکس کار می کنه. برنامه Fastdic هم دیکشنری خوبیه. این دیکشنری تلفظ کلمات رو هم داره. البته برای استفاده از نسخه اصلی برنامه باید مبلغی رو پرداخت بکنید.

دانلود برای اندروید


20. Couchsurfing

اهل گردش و مسافرت هستید؟ دوست دارید اهالی کشورهای دیگه رو در خونه خودتون مهمون بکنید؟ یا دوست دارید به کشورهای دیگه سفر بکنید و مهمون اهالی اونجا باشید؟ این برنامه کمک می کنه تا گردشگران شهرها یا کشورهای مختلف که در سفر هستند در شهری که سفر کردند اقامتگاه رایگان پیدا کنند. وقتش رو هم می تونید تعیین بکنید و با مهموناتون یا میزبانتون اشنا بشید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس


21. \  Musicolet

 در یک کلمه، یه برنامه پخش موسیقی. چرا این برنامه؟ چون قابلیت هایی را در اختیار شما قرار میده که دیگر برنامه ها ندارن. تغییر تگ موسیقی ها، اضافه کردن عکس به اهنگ ها، انتخاب اهنگ ها. حالت های مختلف پخش اهنگ و ...  .

دانلود برای اندروید


22. Fabulous

این برنامه باعث میشه تا عادت های خوب رو وارد زندگیتون بکنید. البته برای استفاده از این برنامه باید با زبان انگلیسی اشنایی داشته باشید. از جمله‌ی این عادت ها میشه به موارد زیر اشاره کرد:

نوشیدن آب قبل از صبحانه، خوردن صبحانه، ورزش کردن، میوه خوردن، ایجاد انگیزه، ایجاد نگرش مثبت، افزایش تمرکز و ...

برای استفاده از نسخه اصلی برنامه باید مبلغی رو پرداخت بکنید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس

 

23.  Forest

اگه حین انجام کاری چندین بار صفحه گوشی رو باز می کنین و حواستون پرت میشه، این برنامه می تونه به شما کمک بکنه. مثلا من وقتی می خوام مطالعه بکنم نا خوداگاه حواسم پرت میشه و میرم سراغ بازی ها. واسه این که این اتفاق نیفته، تایمر برنامه رو روی 50 دقیقه میزارم و شروع به مطالعه می کنم. با فعال کردن تایمر، برنامه اجازه نمیده که برنامه‌‌‌ی دیگری رو در گوشی باز بکنید. همین هم باعث میشه سریع تر برگردم سر مطالعه و ادامه بدم. البته میشه به برنامه های خاصی اجازه داد تا با فعال شدن تایمر باز بشوند.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس


24.   Lenz

تلویزیون رایگان. درسته که الان دیگه نیاز چندانی به تلویزیون نیست و همه چی رو میشه دانلود کرد، ولی خب گاهی ادم دلش میخواد تلویزیون نگاه بکنه. این برنامه به طور رایگان البته فقط برای افرادی که سیم کارت ایرانسل دارند اجازه میده به تماشای کانال های تلویزیون بنشینند.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس


25.   شاگرد زرنگ 2

یه برنامه خوب برای افرادی که اهل مطالعه هستند و می خوان ساعات مطالعه‌شون رو ثبت بکنند. اونایی که کنکوری بودند یا هستند معمولا ساعات مطالعه شون رو در دفاتر خاصی ثبت می کنند. همین کار رو می تونین در این برنامه انجام بدین. این برنامه علاوه براین گزارش های مختلفی رو هم از ساعات مطالعه شما به شما ارائه می کنه. البته برای استفاده از نسخه اصلی برنامه باید مبلغی رو پرداخت بکنید.

دانلود برای اندروید


26.   MX Player

یه مدیا پلیر مناسب برای گوشی ها. فکر نکنم این برنامه به معرفی نیاز داشته باشه. امروزه اکثر گوشی ها این برنامه رو نصب کردن.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس


27. CamScanner

یه برنامه خوب، مخصوصا واسه دانشجوها و اونایی که اهل نوشتن جزوه نیستن. اگه از اونایی هستین که گالری گوشیتون پراز عکس صفحات جزوه هست این برنامه رو از دست ندین. با این برنامه از صفحات مختلف یا حتی کارت های مختلف عکس بگیرید. برنامه با افزایش کیفیت عکس ها باعث میشه که کلمات راحت تر خونده بشن. علاوه براین می تونید اسناد و جزوات مختلف رو در برنامه دسته بندی بکنید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای ای او اس


28.   لایتمن

قبلا یه پست نوشتم در مورد این که جعبه لایتنر چی هست و چجوری میشه ازش استفاده کرد. (اینجا کلیک بکنید تا به اون پست هدایت بشید.) این برنامه نسخه دیجیتالی جعبه لایتنر هست. در ضمن برنامه کارت های اماده 504 و چندتا کتاب دیگه رو هم داره و به راحتی می تونید به جعبه اضافه بکنید و حفظ بکنید. برای استفاده از نسخه اصلی برنامه باید مبلغی رو پرداخت بکنید. به نظر من که ارزشش رو داره.

دانلود برای اندروید


29. باد صبا

یه تقویم مناسب برای گوشی. اگه گوشی ها از تقویم شمسی پشتیبانی می کردند نیازی به این برنامه نبود. ولی خب معمولا پشتیبانی نمی کنن. محیط برنامه به خوبی طراحی شده و امکانات مختلفی هم درون برنامه تعبیه شده که میشه ازشون استفاده کرد.

دانلود برای اندروید


30.  Screen Rotation Control

اگه این برنامه رو معرفی بکنم شاید خیلیاتون خندتون بگیره. احتمالا از اسم برنامه فهمیدین که در مورد چیه. درسته با این برنامه می تونین گوشیتون رو به هر جهت برگردونید حتی اگه برنامه ای که باز کردید در حالت نرمال به اون جهت چرخش نمیکنه. می تونید صفحه گوشیتون رو برعکس بکنید و به شارژر وصل بکنید. هم گوشی شارژ میشه، هم سیم شارژر خراب نمیشه، هم از گوشی استفاده می کنید. برنامه های مشابه این برنامه رو به وفور میشه پیدا کرد.

 دانلود برای اندروید


شما از چه برنامه هایی استفاده می کنید؟ اگه برنامه‌ی جالبی رو میشناسید حتما در بخش نظرات معرفی بکنید.


نظرات  (۱)

۱۶ آبان ۹۸ ، ۱۲:۳۶ ۰۹۹۸۷۶۷۵۴۳۲

خوباست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">