هممه چیز ----------------------- Every thing

از هر در سخنی ...

این وبلاگ موضوع مشخصی نداره و هرچیزی که ذهن نویسنده رو مشغول کرده باشه و به نظرش موضوع خوبی باشه اینجا می نویسه.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

با چهار نوع شنای اصلی آشنا شویم

سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶ ب.ظ
 تو این پست قراره با چهار نوع ‌شنای اصلی آشنا بشیم. این چهار نوع شنا از اصلی ترین روش های شنا هستند و هرکدوم تکنیک های خاص خودشون رو دارند. برای خواندن این پست به ادامه مطلب مراجعه کنین.
نکته: برای آموزش صحیح شنا توصیه میشه که حتما زیر نظر یک مربی تمرین کنید و یاد بگیرید تا تکنیک ها و حرکات قسمت های مختلف بدن رو در حین شنا به درستی انجام دهید. 

خوشبختانه در اینترنت مطالب و پست ها و ویدئو های آموزشی مختلف و متنوعی در مورد هریک از چهار نوع شنای اصلی وجود دارد. این موضوع باعث میشه که دسترسی به آموزش های لازم برای اکثر مردم ممکن بشه. این مطلب با هدف این که آشنایی مختصری با هریک از چهار نوع شنای اصلی داشته باشیم نوشته شده. 

چهار نوع شنای اصلی عبارتند از:
1. کرال سینه ( Crawl Stroke یا Freestyle )
2. کرال پشت ( Backstroke )
3. قورباغه ( Breaststroke )
4. پروانه ( Butterfly Stroke )

هر شناگر حرفه ای بایستی این چهار نوع شنا رو یاد بگیره و تمرین بکنه.
 نوع اول یعنی کرال سینه از سه نوع دیگر آسان تر بوده و به نوعی پایه و اساس شنا محسوب میشه. نوع دوم یعنی کرال پشت به مراتب سخت تر از کرال سینه بوده و نوع سوم یعنی قورباغه سخت تر از کرال پشت هست. سخت ترین نوع هم نوع چهارم شنا یعنی پروانه هست. منظور از سختی اینه که یادگیری و انجام صحیح تکنیک های این شناها به مراتب تمرین و تکرار بیشتری رو لازم دارند. 

1. کرال سینه

میشه گفت آسان ترین نوع شنا کرال سینه هست. شاید خیلی از شماها با این نوع شنا کردن آشنایی داشته باشید. کرال سینه مرسوم ترین نوع شنا در بین این چهار نوع محسوب میشه و از سریع ترین نوع های شنا به حساب میاد. 
در کرال سینه، دست ها به طور نوبتی به سمت جلو و عقب حرکت می کنند. در حین زدن دست ها، سر زیر آب می ماند و برای تنفس سر را به سمت راست یا چپ برمیگردانیم. ( تنفس از سمت راست در بین شناگران مرسوم تر است) حرکات دست با شش ضربه پا همراه است که علاوه بر افزایش سرعت حرکت، به در تعادل ماندن بدن نیز کمک می کند.
 اگر میخواهید در مسابقات شرکت بکنید بایستی حرکات صحیح پا و دست و  نحوه درست تنفس را یاد بگیرید.

2. کرال پشت 

معمولا کرال پشت دومین نوع شنایی است که بعد از کرال سینه آموزش داده می‌شود. یادگیری صحیح کرال سینه می تواند تاثیر بسزایی در آموزش کرال پشت داشته باشد. انجام صحیح کرال پشت در واقع به تمرین فرم صحیح آن برمیگردد. یاد گرفتن مهارت هایی مثل نحوه برگشتن و  حرکت در امتداد خطی صاف به یادگیری کرال پشت کمک می کنند. 
با کمی تمرین این نوع شنا رو می توان به طور راحتی یاد گرفت و در آب حرکت کرد.

3. قورباغه 

این نوع شنا برای خیلی از شناگران جذابیت خاصی داشته و جالب است. با کمی تمرین می توان شنای قورباغه را به راحتی یاد گرفت.
 شنای قورباغه بخش های مختلفی از بدن مثل دست ها، پاها، شانه ها و گردن رو به کار می گیره. 
در قورباغه به طور کلی سه حرکت داریم. در ابتدا پاها را می زنیم. سپس به سمت جلو خیز برداشته و با زدن دست ها به سمت جلو حرکت می کنیم. در زمان کوتاهی و با کمی تمرین می توانید قورباغه شنا بکنید.

4. پروانه 

شنای پروانه یکی از سخت ترین نوع شناها محسوب میشه اما از نظر سرعت رتبه دوم رو در بین شناهای اصلی داره. ( البته در صورتی که حرکات و تکنیک های آن به درستی اجرا شوند و ریتم و قدرت کاملا صحیحی داشته باشد. ) 
شنای پروانه تمرین بسیار زیادی لازم داره تا یاد گرفته بشه ولی سبکی است که مورد احترام بسیاری است و حرکات آن برای بسیاری خوشایند است.
 در شنای پروانه پای دلفین، حرکات دست، نفس گیری، ریتم و قدرت بدن و هماهنگ کردن حرکات پا و دست و سر از اهمیت زیادی برخوردار است. 
اجرای صحیح پروانه نشانه عیار و امتیاز نهایی برای هر شناگر حرفه ای به حساب می آید.



من به شخصه شنای کرال سینه رو دوست دارم ولی سایر سبک های شنا رو هم یاد گرفتم. 
شما چی؟ از چهار نوع شنای گفته شده طرفدار کدام نوع هستید؟ 
نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید و با پیشنهادات و انتقاداتتان ما را در نوشتن بهتر مطالب یاری کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">